Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na všetky dodávky spoločnosti EUROFLUID HYDRAULIK SR, s.r.o. Bratislava.
Obecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok je spracovaný podľa obchodného zákonníka v platnom a účinnom znení (ďalej len „Reklamačný poriadok“).
- Predávajúcim (dodávateľom) sa rozumie spoločnosť EUROFLUID HYDRAULIK SR, s.r.o. Bratislava, IČO: 31368476 (ďalej len „predávajúci“).
- Kupujúcim (objednávateľom, odberateľom) sa rozumie subjekt, ktorý odoberá produkty priamo od predávajúceho (ďalej len „kupujúci“).
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkty, u ktorých je v záručnej dobe uplatnená zodpovednosť zo záruky za akosť produktov. Týmto reklamačným poriadkom sa riadi postup predávajúceho v prípade uplatnenia zodpovednosti zo záruky za akosť produktov.
Záručná doba
- Predávajúci zodpovedá za vady produktov, ktoré sa u produktov vyskytnú v priebehu záručnej doby, a to za podmienok uvedených v tomto Reklamačnom poriadku.
- Predávajúci poskytuje na predmet dodávky záručnú dobu v zmysle obchodného zákonníka po dobu 6 mesiacov odo dňa dodávky. Na žiadosť zákazníka je možné po vzájomnej dohode predĺžiť záručnú dobu na 12 mesiacov. V prípade požiadavky na predĺženie záručnej doby až na 24 mesiacov je podmienkou navýšenie cien komponentov o 10 % , príp. podľa dohody.
- Doba záruky je u niektorých výrobkov tiež určená dosiahnutím max. životnosti (počet cyklov).
- Počiatok záručnej lehoty beží odo dňa prechodu nebezpečia škody na produktoch z predávajúceho na kupujúceho.
- Kupujúcemu náleží pri chybách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nároky z chýb podľa bodu 3.1 tohto Reklamačného poriadku.
Nároky z chýb
- Pokiaľ sa v priebehu záručnej doby vyskytnú u produktov chyby, na ktoré sa vzťahuje záruka, kupujúci je oprávnený uplatňovať tieto nároky z chýb produktov:
a) u akýchkoľvek odstrániteľných chýb produktov prislúcha kupujúcemu výlučne nárok na odstránenie týchto chýb alebo nárok na primeranú zľavu z ceny podľa voľby predávajúceho. V prípade preukázania sa, že chyby produktov sú síce odstrániteľné, avšak s odstránením chýb by boli spojené neprimerané náklady, prislúcha kupujúcemu u takýchto chýb “nároky z chýb” podľa bodu 3.1.b) tohto Reklamačného poriadku. Posúdenie, či sa jedná v konkrétnom prípade o chyby odstrániteľné alebo neodstrániteľné, ako aj posúdenie neprimeranosti nákladov spojených s odstránením chýb, náleží výlučne predávajúcemu. O výsledku takéhoto posúdenia je predávajúci povinný kupujúceho písomne informovať;
b) u neodstrániteľných chybách produktov vzniká kupujúcemu výlučne právo na dodanie nových bezvadných produktov náhradou za produkty chybné alebo nárok na primeranú zľavu z ceny produktu alebo vystavenie dobropisu na chybný produkt, a to podľa voľby predávajúceho. Pre účely vystavenia dobropisu na chybný produkt je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu kópiu daňového dokladu, ktorým bol tento produkt faktúrovaný. - Podmienkou vzniku nároku podľa bodu 3.1 tohto Reklamačného poriadku je skutočnosť, že kupujúci predávajúcemu oznámil chyby v súlade s týmto Reklamačným poriadkom, t.j. riadne a včas.
- Nároky kupujúceho z chýb produktov uvedených v ustanovení § 436 a § 437 obchodného zákonníku v platnom znení sa pre zmluvný vzťah predávajúceho a kupujúceho neužijú.
Spôsob uplatnenia nárokov z chýb
- Predávajúci poskytuje záruku za akosť len za podmienok stanovených v tomto Reklamačnom poriadku, ktoré musia byť splnené súčasne (v prípade nesplnenia ktorejkoľvek z nich, záruka bez ďalšieho skončí):
a) kupujúci urobil pri prevzatí produktov od predávajúceho alebo bezprostredne po dodaní produktov predávajúcim kvalifikovanú kontrolu dodaných produktov. Kupujúci je povinný prevzatie produktov písomne potvrdiť predávajúcemu na predávajúcom protokole. V prípade, že kupujúci produkty od predávajúceho nepodal predávajúcemu písomnú správu o chybách produktov, bez zbytočného odkladu po prevzatí produktov od predávajúceho, produkty boli prevzaté bez chýb,
b) kupujúci uplatní nároky z chýb riadne a včas v súlade s týmto Reklamačným poriadkom (hlavne bod 4.2. Reklamačného poriadku),
c) po celú dobu trvania záručnej doby do produktu nezasiahne (napr. formou úprav alebo opráv) žiadna osoba, ktorá k tomu nie je výslovne poverená predávajúcim,
d) produkt bude kupujúcim užívaný len obvyklým spôsobom a v súlade s jeho účelovým určením,
e) bude zaistená bežná údržba produktu.
V prípade pochybností je kupujúci povinný preukázať, že produkt užíval v súlade s podmienkami uvedenými v bode 4.1. písm. a) – e) Reklamačného poriadku. - Keď sa prejaví na produkte v záručnej dobe akákoľvek chyba, na ktorú sa vzťahuje záruka za akosť, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 dní odo dňa, keď kupujúci prebral tovar, doručiť predávajúcemu písomné oznámenie o výskyte chýb produktu obsahujúci hlavne podrobný popis chyby, príp. ako sa chyba prejavuje, popis priestoru, v ktorom boli produkty použité, (ďalej len „písomné oznámenie“). Nedodržanie tejto lehoty alebo náležitostí písomného oznámenia zo strany kupujúceho má následky podľa ustanovení § 428 odst. 1 obchodného zákonníku. Písomné oznámenie kupujúci urobí formou reklamačného listu poslaného doporučene poštou alebo mailom. Kupujúci je povinný súčasne s písomným oznámením predložiť predávajúcemu kópie dodacích listov, na ktorých základe boli produkty, u ktorých uplatňuje kupujúci nároky z chýb, kupujúcemu dodané.
- Keď sa prejaví na produkte v záručnej dobe akákoľvek chyba, na ktorú sa vzťahuje záruka, je kupujúci povinný zdržať sa akéhokoľvek zásahu do produktu a umožniť predávajúcemu prehliadku produktu; za tým účelom je kupujúci povinný chybný produkt predložiť súčasne s písomným oznámením a kópiami dodacích listov predávajúcemu, poprípade osobám, ktorých prostredníctvom predávajúceho plní svoje záväzky alebo umožniť predávajúcemu, prípadne osobám, ktorých prostredníctvom predávajúceho plní svoje záväzky, neobmedzený prístup do miesta, v ktorom je chybný produkt umiestnený.
- Keď nesplní kupujúci svoje povinnosti uvedené v bodoch 4.2 a 4.3 Reklamačného poriadku, predávajúci im uplatnený nárok z chýb neuzná.
- Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu pri odstraňovaní chýb všetku potrebnú súčinnosť.
Neoprávnená reklamácia
Záruka sa nevzťahuje na vady produktov spôsobené dopravou, pokiaľ ju zaisťuje kupujúci, ďalej na vady vzniklé:
- bežným opotrebovaním
- nesprávnym užívaním či nesprávnym skladovaním produktu
- porušením ochranných pečatí a nálepiek, pokiaľ na produkte sú, poškodením či odstránením označenia obchodných firiem predávajúceho z produktu
- neodborným zásahom, inštaláciou, zaobchádzaním či obsluhou; neodborným zásahom sa rozumie tiež akékoľvek popisovanie produktu nezmývateľnými písacími prostriedkami
- nevhodným elektrickým zapojením alebo nevhodným elektrickým napätím, zapojenie elektrických častí musí vykonať oprávnený odborník elektro v zmysle vyhlášky MPS VaR č. 508/2009 Z.z.
- používanie, umiestňovanie, uskladňovanie produktov v nevhodných podmienkach pokiaľ ide o teplotu, vlhkosť, prašnosť
- nesprávnou údržbou alebo zanedbaním potrebnej údržby
- v dôsledku vyššej moci či nesprávnej alebo neodbornej manipulácie
- v dôsledku jednania (konania či zabudnutí) tretej osoby alebo kupujúceho
- v dôsledku užívania produktu iným než obvyklým spôsobom alebo v rozpore s jeho účelovým určením
- na chyby spôsobené mechanickým alebo chemickým poškodením
Všetky náklady vzniklé predávajúcemu v dôsledku uplatnenia neoprávnenej reklamácie zo strany kupujúceho sa kupujúci zaväzuje predávajúcemu v plnej výške nahradiť.
Lehoty pre vybavenie reklamácie
- Reklamáciu produktu vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu riadneho uplatnenia chýb produktu kupujúcim, t.j. uplatnenie chýb produktu v súlade s týmto Reklamačným poriadkom. Lehota pre vybavenie reklamácie sa počíta odo dňa prijatia reklamácie predávajúcim do dňa vybavenia reklamácie predávajúcim.
- Oprávnenosť každej reklamácie a posúdenie odstrániteľnosti či neodstrániteľnosti chyby urobí odborný zodpovedný pracovník predávajúceho (servisný technik) a svoje stanovisko povie kupujúcemu v Reklamačnom formuláre.
Záverečné ustanovenia
- Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dátumom jeho vydania. Týmto dátumom taktiež strácajú platnosť všetky predošlé verzie.
- Zmeny Reklamačného poriadku vyhradené.
- Neoddeliteľnou prílohu tohoto Reklamačného poriadku tvorí Reklamačný formulár, ktorý je k dispozícii k vyplneniu a odoslaniu v ľavom menu nad Reklamačnými podmienkami.